لايف ستايل

بالصور.. أكتر 5 مواضيع بين الشباب على القهاوي

كتير جداً من الشباب بيعتبر القهوة هي بيته التاني وبيقضي فيها أجمل وقت واللي بيكون أحسن من أي كافيه أو مطعم مشهور ,الشباب المصري كتير منهم بيقولوا ان القهوة بتحتويه وبيحس فيها براحة غير عادية بالذات لم يبقوا شلة شباب قعدين على القهوة بيتكلموا في حاجات كتير جداً أهمها :-

الجنس

الشباب عادة عندهم الكلام في الجنس بشكل مبالغ فيه ومفيش بينهم كسوف واللي بيتكسف فيهم بيخرج بره الشله خالص وهما قاعدين على القهوة لازم يبقى في واحد في الشلة متخصص في فتح الموضوع ده.

7844

 الكورة

اول حاجة وأهم حاجة طبعاً بيتكلم فيها الولاد والشباب والشىء الرئيسي عندهم الكورة ,التعصب بينهم وبين بعض لانه كل واحد بيشجع فريق منافس لصاحبه علشان كده الكورة السبب الرئيسي والأول في الكلام على القهاوي بين الشباب .

1422 

 الدين

في كل شلة شباب لازم نلاقي المتدين بطبعه اللي على طول بينصحهم انهم يبطلوا كلام في الجنس والبنات والستات ويبطلوا تدخين الشيشة والسجاير وده بيبقى على طول محدش بيكلموا علشان مينكدش عليهم القعدة واللحظة الحلوة على القهوة .

1748

 السياسة

كتير جداً من الشباب بعد الثورة بقى ليهم في السياسة وبيتكلموا في السياسة في اي مكان واي وقت ومنهم اللي متمسك برأيه ويكون معارض ومنهم من يكون مؤيد وغالباً بينتهي الحوار في السياسة بسرعة .

1785

  الجن والعفاريت

لازم في أي قعدة شباب على قهوة أو في أي مكان تاني تتفتح سيرة العفاريت والجن والنداهة وقصص مرعبة حصلت لكل واحد في القعدة وكله بيترعب  وبيضطروا في الآخر أنهم يقفلوا السيرة دي . 

7481

شير