الفورمة المشاهير

عيش فورمة رأس السنة على طريقة نجوم هوليوود

إسراء الطيب

بدأ العالم كله يستعد لاحتفالات رأس السنة، واستقبال سنة جديدة، مع اختلاف عادات كل بلد وطريقتها في الاحتفال بالميلاد المجيد، وبدأ الصغيرين والكبار يشتروا لبس العيد وينزلوا صورهم على السوشيال ميديا، وهما بيدوروا على أحلى شكل وأجمل لبس، عشان يكونوا احلى فورمة.

لكن تفتكر أحلى فورمة بتكون بناءا على أي اللبس ولا السعادة ولا أي بالظبط، في التقرير ده هنشاركم صور بعض نجوم هوليوود ومشاهير العالم اللي شاكروا جمهورهم بصور مختلفة إطلالاتهم في الكريسماس واستعدادهم للعيد، وكل واحد قرر يحتفل أكتر حاجة بأي؟

الشجرة 

من أهم مظاهر الاحتفال بالسنة الجديدة والكريسماس بتكون شجرة العيد في الخلفية، وعليها أجمل الألعاب ومتحاطة بالهدايا، ودي كانت أكتر حاجة مشتركة بين غالبية نجوم هوليوود والعالم العربي خلال احتفالهم بالسنة الجديدة وتهنئة متابعيهم على انستجرام ومنهم الفنان والمصارع الصخرة 

اللبس الكوميدي 

جانب تاني من الفنانيين اختار أنه يعبر عن احتفال باللبس الكوميدي الساخر زي طبيعة شخصيته في أفلامه بشكل عام زي الفنان جيمي فوكس، خطيب زوجة توم كروز السابقة، وظهر على انستجرام لابس سلوبيت كبير او زي ما بنسميها عفريته ووراه شجرة ضخمة طولة يعدي 5 متر.

 تقمص بابا نويل 

ومن مظاهر الاحتفال في أمريكا هي ارتداء ملابس بابا نويل وماما نويل بشكل عام، ومنهم اللي حول الاحتفال السنة دي لشكل كوميدي أكتر زي الفنان جستن تيمبرليك اللي نشر صورة ليه على انستجرام ومكتوب عليها صرخة لـ سانتا كلوز الحقيقي الذي يتناول كعك أبنائه بمجرد خلودهم للنوم”.

العيلة 

وهنا احتفلت الممثلة العالمية ريز ويذرسبون بنشر صورة ليها مع أصورتها وعلقت عليها من أسرتنا لأسركم، ميلاد سعيد للجميع”.

الحب

وهنا كان دور جينفر لوبيز اللي بيتوقع ليها الوسط الفني الاحتفال قريب بزفافها على حبيبها الجديد، بعد ظهورها بخاتم ماسي كبير، واخترات تحتفل مع متابعيها بصور ليها جنب الشجرة وهي بتفتح رسائل حبيبها وهدايا للميلاد المجيد. 

ونجوم تانية احتفلت زي وويل سميث وزوجته وأبناءه اللي نشر صورته مع عيلته وعلق عليها بشكل كوميدي واتريق على الهدوم اللي لابسينها وقال صورة سريعة قبل أن تصيبني تلك الملابس بالحكة التي بدأت أشعر بها بالفعل.

شير