الترفيه سينما

5 حاجات هتخليكي ماتتفرجيش على مسلسلات هندي تاني

المسلسلات الهندي بقت منتشرة الفترة الأخيرة بين البنات والستات في مصر، لدرجة بقت مستفزة بشكل كبير، رغم الجودة القليلة للمسلسلات دي بس انتشرت ودي حاجة غريبة، علشان كدا احنا مش ناويين نتكلم عن اسباب انتشرها بس هنتكلم عن الحاجات اللي ماتخلكش تتفرج على أي مسلسل هندي تاني:

 طول  مدة المسلسل

المسلسلات بتبقى طويلة جدًا واجزاء كتير لدرجة مملة جدًا، ده غير ان الحلقة ذات نفسها بتبقى طويلة بشكل مبالغ فيه، المسلسل هيبقى طويل جدًا لدرجة هتخليك تتمنى انه يخلص.

الأفورة

الحلقة الهندي والمشاهد بتبقى مليانة أفورة بدرجة كبيرة، الريأكشن بتاع ابطال المسلسل بيبقى فيه افورة مملة بصراحة، ومعروف أن الهنود هما ملوك الأفورة في الدراما.

المشاهد

المشاهد بتبقى طويله جدًا، وكل شوية يجيبلك انطباع وريأكشن كل واحد من الممثلين لوحده بدرجة مستفزة ومعظم المشاهد هتلاقي خمسة ستة قاعدين مع بعض والكاميرا بتدور حوالينهم بتجيب الريأكشنات بتاعتهم في كل موقف بيحصل.

الرومانسية

الرومانسية الهندية شيء مبالغ فيه، دايمًا هتلاقي البطل والبطلة بيبصوا لبعض لفترة طويلة مع خلفية موسيقىة لأي اغنية في مشاهد هتتكرر كتير في الحلقة.

الأكشن

الاكشن الهندي طبعًا معروف طبعًا مالوش حل، حاجة تخليك تضحكن يعني حاجات عمرها ماتحصل في الحقيقة هتلاقي ناس بتطير وناس ما بتموتش وحاجات غريبة .

شير