المشاهير ع السريع

5 مواقف فتحت النار على شيرين رضا

الفنانة شيرين رضا اثارت جدل كبير خلال الفترة اللي فاتت على مواقع التواصل  الاجتماعي لدرجها خلتها تتصدر مؤشر محرك البحث جوجل، وده بعد التصريحات اللي قالته في برنامج أنا وأنا اللي بتقدمه سمر يسري، عن صوت المؤذنين، ورغم ان رأيها عبرت عنه من فترة كبيرة بس الموضوع انتشر بشكل مبالغ فيه، لدرجة خلت عدد كبير من الناس تتكلم عن التفكير في إيقافها عن التمثيل.

علشان كدا فيه عدد  كبير من المواقع الأخبارية والفنية، عملت تقارير عن أبرز المواقف والتصريحات المثيرة للجدل للفنانة شيرين رضا والتي تعرضت بسببها لهجوم شديد، وهي حاجات بتتلخص في 5 مواقف كانت مثيرة جدًا للجدل في حياتها.

أكل اللحوم

هجوم تاني كانت تعرضت ليه شيرين بعدما عبرت عن رفضها لأكل اللحوم وإدانتها لكل الناس اللب بتأكلها ، وده في الوقت اللي بيشيد النشطاء دائمًا بجمالها وأنوثتها، وتطور موهبتها التمثيلية .

بداية  الهجوم اللي تعرضت ليه بعد نشرها لتعليق على صفحتها الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي انستجرام قالت فيه: “لمحبي اللحوم”. 

توحيد الآذان

 شيرين اثارت جدل كبير بتصريح سابق لها قالت فيه إنها ترغب في توحيد الأذان في المساجد، مؤكدة على رفضها لأصوات الكثير من المؤذنين، وقالت في تغريدة على “تويتر”: “أعتقد أن قرار توحيد الأذان لازم يتنفذ وبسرعة لأن في مقرئين صوتهم يكفر البني آدمين”.

مش كدا وبس ده رجعت وعادت نفس التصريح مع الإعلامية سمر يسري في برنامج أنا وأنا وهاجمت المؤذنين ووصفت صوتهم بالجعير وقالت أنه بيؤذي الأطفال.

أحمد الفيشاوي

وتعرضت شيرين للهجوم والانتقاد أيضًا بسبب صورها مع  الفنان أحمد الفيشاوي، ودي صورة فتحت عليها النار خاصة من رواد مواقع التواصل الاجتماعي،  اللي هجموها بشدة خصوصًا بعد تصريح الفيشاوي اللي قال فيه إنه حبها من طرف واحد وعرض عليها الزواج بس هي رفضت. 

صورة تاني

هجوم تاني تعرضت ليه من فترة  سابقة بعد انتشار وتداول عدد من رواد مواقع التواصل الإجتماعي صورة ليها مع فنان شاب.

الهجوم على أعمالها

وأخيرا اللي حصل في رمضان اللي فات، بعدما صدمت شيرين جمهورها وتعرضت للهجوم والانتقاد بسبب دورها الجريء في مسلسل “لا تطفئ الشمس”، وبعد ما ظهرت في مشاهد بقميص نوم و”تاتو” مثير مش كدا وبس بعد ظهورها بمايوه في كليب 3 دقات مع الفنان أبو .

شير